Ημερομηνία Δημοσίευσης 19/01/2020  10:26
 
 

Στροφή με ανοιχτό DRS στο Ζάντβορτ

Στροφή με ανοιχτό DRS στο Ζάντβορτ
Στροφή με ανοιχτό DRS στο Ζάντβορτ
Ο

ι διοργανωτές του Γκραν Πρι Ολλανδίας ξηλώνουν αυτή την εποχή την τελευταία στροφή της πίστας του Ζάντβορτ και την αντικαθιστούν με μία καινούρια με κλίση, όπου θα αναπτύσσονται πολύ υψηλές στροφές. Δεν πρόκειται για κάποιο μακρινό σενάριο, καθώς υλοποιείται ήδη και θα γίνει πραγματικότητα στο εφετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1. Xάρη σε αυτή τη σχεδιαστική παρέμβαση, θα μπορούν να κινούνται τα νέα μονοθέσια με ανοιχτό DRS στη συγκεκριμένη στροφή και να έχουν περισσότερες ευκαιρίες προσπέρασης στην ευθεία που ακολουθεί.

Η κλίση της στροφής Arie-Luyendyk, που έχει πάρει το όνομά της από έναν Ολλανδό πρώην οδηγό αγώνων, θα ανέρχεται σε 18 μοίρες, όταν για παράδειγμα η αντίστοιχη κλίση της πίστας της Ινδιανάπολις περιορίζεται στις εννέα. Σωστότερη είναι η σύγκριση με τη στροφή στο σημείο εκκίνησης της πίστας Daytona International Speedway, που είναι επίσης ανασηκωμένη κατά 18 μοίρες.«Πίστα θάρρους» το Ζάντβορτ
Η ιδέα προέρχεται από τον Τσάρλι Γουάιτινγ μετά από πρωτοβουλία σχεδιαστών, που απέδειξαν με προσομειώσεις σε υπολογιστή ότι είναι εφικτή. Ο υπεύθυνος σχεδιασμού αυτοκινητοδρομίων της Formula 1, Κρεγκ Γουίλσον, έψαχνε συνεχώς για λύσεις που θα διευκόλυναν τις προσπεράσεις στην ιστορική πίστα και τελικά κατέληξε στη στροφή με κλίση. Όχι μόνον βέβαια, καθώς στο Ζάντβορτ θα γίνουν σημαντικές διαφοροποιήσεις σε σχέση με το παρελθόν, οι οποίες θα την αναδείξουν –σύμφωνα με τους διοργανωτές- σε μία «πίστα θάρρους» για τους οδηγούς της Formula 1.
Ο Γουίλσον ανέφερε, ότι «κοιτάξαμε τον σχεδιασμό της πίστας και διαπιστώσαμε, ότι θα είναι δύσκολο να προσπεράσεις εδώ. Οι ευθείες είναι πολύ μικρές και το αυτοκινητοδρόμιο έχει κάποια όρια εξαιτίας του γειτονικού Εθνικού Πάρκου. Οι αμμόλοφοι βρίσκονται υπό προστασία, γι αυτό δεν μπορούσαμε να επεκτείνουμε απλά την ευθεία».

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο εξετάστηκαν 14 με 15 λύσεις, καμία όμως δεν ικανοποιούσε τον πρώην μηχανικό της Mercedes και της Williams. Τότε έπεσε στο τραπέζι η ιδέα του Γουάιτινγκ για την κατασκευή μίας στροφής με κλίσης στο Ζάντβορτ. Ο Γουίλσον άρχισε να την επεξεργάζεται, ψάχνοντας να βρει την ιδανική γωνία ανύψωσης ώστε να λειτουργήσει σωστά. «Σε αυτή τη διαδικασία πρόσεξα δύο παραμέτρους, την ευστάθεια των αυτοκινήτων και την απώλεια της αεροδυναμικής. Φαίνεται, ότι θα λειτουργήσει. Μετά αναρωτηθήκαμε απλά, μέχρι πότε θα μπορέσουμε να έχουμε υλοποιήσει την ιδέα», δήλωσε το στέλεχος της Formula 1.
Παροξυσμός λόγω Φερστάπεν
Η στροφή με κλίση στο Ζάντβορτ αποτελεί μόνον ένα παράδειγμα της δουλειάς του Γουίλσον και της αντίστοιχης ομάδας της Formula 1 για τη βελτίωση του σχεδιασμού σε διάφορα αυτοκινητοδρόμια. Στόχος παραμένει η δυνατότητα περισσότερων προσπεράσεων και μονομαχιών που θα κάνουν τα Γκραν Πρι πιο ενδιαφέροντα και ελκυστικά για τους θεατές. Ωστόσο ο Γουίλσον κρατάει χαμηλά τον πήχη των προσδοκιών για κάτι τέτοια στο Ζάντβορτ λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «παρόλα αυτά είναι μία πίστα, όπου είναι δύσκολο να προσπεράσεις. Οι μετατροπές θα διευκολύνουν όμως κάτι τέτοιο».

Πάντως η Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου (FIA) έχει δώσει ήδη από την πλευρά της το πράσινο φως για τη χρήση του DRS πριν και μέσα στη νέα στροφή του ολλανδικού αυτοκινητοδρομίου. Να σημειώσουμε, ότι το Γκραν Πρι Ολλανδίας διοργανώνεται εφέτος στις 3 Μαΐου και ότι επανέρχεται στο καλεντάρι της Formula 1 μετά από απουσία 35 ετών! Στη χώρα της τουλίπας επικρατεί παροξυσμός για τον αγώνα εξαιτίας της συμμετοχής του Μαξ Φερστάπεν, που έχει δηλώσει δημόσια ότι σκοπεύει εφέτος να διεκδικήσει τον τίτλο με τη Red Bull!
 

Στροφή με ανοιχτό DRS στο Ζάντβορτ

Στροφή με ανοιχτό DRS στο Ζάντβορτ