Ημερομηνία Δημοσίευσης 28/01/2019  10:13
 
 

Νέα δεδομένα από το ολοκαίνουργιο Toyota RAV4

Νέα δεδομένα από το ολοκαίνουργιο Toyota RAV4
Νέα δεδομένα από το ολοκαίνουργιο Toyota RAV4
Α

ποστολή στη Βαρκελώνη: Δημήτρης Μπαλής
Για μια ακόμη φορά η Toyota ταράζει τα νερά. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου, καταφέρνει να εκπλήσσει ευχάριστα με τα νέα μοντέλα που παρουσιάζει, πάντα πιστή στη φιλοσοφία της υβριδικής τεχνολογίας, την οποία υποστηρίζει σχεδόν αποκλειστικά. Βέβαια, υπάρχουν κι άλλοι κατασκευαστές με plug-in υβριδικές εκδόσεις, δηλαδή που φορτίζονται από πρίζα, μοντέλα που φέρουν ηλεκτρικό μοτέρ και κινητήρα εσωτερικής καύσης, εντούτοις η Toyota διαθέτει τα κλασικά υβριδικά μοντέλα, κι ενώ ήδη ετοιμάζει την επίθεση στα plug-in υβριδικά και στα αμιγώς ηλεκτρικά.
Το RAV4 αποτελεί ένα μοντέλο σύμβολο για τον Ιάπωνα κατασκευαστή, που πρώτος το 1994 λανσάρισε την πρώτη γενιά του αυτοκινήτου σε ένα αμάξωμα που δεν γνωρίζαμε έως τότε. Ναι, υπήρχαν κι άλλα τετρακίνητα ή μη αμαξώματα, κυρίως για εκτός δρόμου διαδρομές, ωστόσο πρώτη η Toyota λανσάρισε ένα αυτοκίνητο που μπορούσε να κινηθεί εντός και εκτός πόλης, σε τρίθυρο ή πεντάθυρο αμάξωμα και με τη ρεζέρβα στην πίσω πόρτα. Ουσιαστικά, τότε δημιουργήθηκε η κατηγορία των SUV, η οποία τώρα, είναι η πλέον ανερχόμενη στην αγορά, έχοντας πληθώρα μοντέλων σχεδόν όλων των κατασκευαστών και μάλιστα σε υποκατηγορίες, ανάλογα το μέγεθος του αμαξώματος.
Από το 1994, λοιπόν, μέχρι τώρα, το RAV4 πέρασε από γενεές… 4 (και όχι 14 όπως λέμε), καταφέρνοντας να πουλήσει σχεδόν 9 εκατ. μονάδες παγκοσμίως, εκ των οποίων τα 2 εκατ. στην Ευρώπη. Μάλιστα, το 2017 ήταν το πιο καλοπουλημένο SUV παγκοσμίως.
SEBASTIEN MAUROY
Κι έρχεται τώρα η 5 γενιά του αυτοκινήτου, να πάρει τη σκυτάλη από μια άκρως επιτυχημένη έκδοση και να προχωρήσει ένα βήμα παραπάνω τεχνολογικά. Διατηρώντας την υβριδική υπόσταση, το νέο RAV4 προσφέρει πολλά περισσότερα. Πάντως, την προηγούμενη υβριδική έκδοση δεν την λανσάρισε η εταιρεία στην Ελλάδα, λόγω του μεγάλου κυβισμού του κινητήρα, ο οποίος παραμένει και στη νέα έκδοση, όμως τώρα οι συνθήκες είναι περισσότερο ώριμες στην αγορά.
Από εκεί που θα ξεκινήσω για το νέο RAV4, είναι η νέα πλατφόρμα που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά σε SUV της Toyota. Εχει χαμηλότερο κέντρο βάρους και 57% αυξημένη ακαμψία. Αυτό είναι πολύ σημαντικό στοιχείο για το πάτημα του αυτοκινήτου στον δρόμο, σε συνδυασμό με την κατανομή του βάρους 59-41% εμπρός – πίσω, ακριβώς επειδή τοποθετήθηκε το ρεζερβουάρ καυσίμου μπροστά από τον πίσω άξονα.
Παράλληλα, το αμάξωμα χαμήλωσε κατά 1 εκατοστό, φάρδυνε κατά 1 εκ. επίσης, έγινε πιο κοντά κατά μισό εκ. (4,6 μέτρα μήκος), αλλά μεγάλωσε κατά 3 εκ. το μεταξόνιο και αυξήθηκε η απόσταση από το έδαφος κατά 1,5 εκ. Λεπτομέρειες, θα μου πείτε, όμως όλα παίζουν ρόλο στο βάρος του αυτοκινήτου και στην αεροδυναμική, που συνεπάγονται μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων.
Με τη θέση του οδηγού χαμηλότερα κατά 1,5 εκ. και την αύξηση των εσωτερικών χώρων εμπρός και πίσω για τους επιβάτες, πραγματικά η καμπίνα δείχνει πολύ μεγαλύτερη από πριν, χάρη και στα νέα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν, ενώ αυξήθηκε απίστευτα και ο χώρος αποθήκευσης στο πορτ-μπαγκάζ κατά 79 λίτρα (580 συνολικά), ακριβώς επειδή μάκρυνε ο χώρος κατά 6,5 εκ. Στον εσωτερικό διάκοσμο δεσπόζει η κονσόλα, προερχόμενη από το Land Cruiser, ενώ η ποιότητα των υλικών σε πλαστικά, ταπετσαρίες και δέρμα, είναι πράγματι υψηλού επιπέδου. Κλασικά σκουρόχρωμος ο διάκοσμος, αλλά έτσι θέλουν οι σχεδιαστές της Toyota και όπως φαίνεται υπάρχει μεγάλη ανταπόκριση στο κοινό. Περί ορέξεως…
Ένα ακόμη στοιχείο που ξεχωρίζει, είναι η καλύτερη ορατότητα του οδηγού στις λεγόμενες τυφλές γωνίες, στις άκρες του αμαξώματος, εμπρός και πίσω, άκρως σημαντικός παράγοντας για την ασφάλεια. Επίσης, η Toyota πρωτοπορεί με τον κεντρικό καθρέπτη, ο οποίος λειτουργεί είτε κλασικά είτε πατώντας τον διακόπτη του, ως κάμερα που βλέπει ξεκάθαρα τα πάντα πίσω του. Ομολογώ, εντυπωσιακό στοιχείο εξοπλισμού.
Σχεδιαστικά, διότι και αυτός ο παράγοντας έχει ρόλο στην επιλογή της αγοράς, το μοτίβο του νέου RAV4 είναι πολυγωνικό παντού. Το διαπιστώνουμε μπροστά με τη μάσκα και την εισαγωγή αέρα μπροστά, αλλά και πίσω. Γενικά, είναι πολύ πιο επιθετικό σε ύφος και οι διχρωμίες στην οροφή, που συνδυάζονται με τα περιμετρικά προστατευτικά, αναδεικνύουν ένα πιο σπορτίφ σύνολο.
Τώρα, κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας, σε διαδρομή κοντά στα 300 χλμ. από τη Βαρκελώνη προς τα βόρεια, οδηγήσαμε μόνο την υβριδική έκδοση, γεγονός που υποδηλώνει ότι η ιαπωνική μάρκα εκεί δίνει το βάρος της. Άλλωστε, αναμένει ότι το 66% των πωλήσεων θα είναι οι τετρακίνητες υβριδικές εκδόσεις, το 23% οι προσθιοκίνητες υβριδικές και το 11% οι δίλιτρες, τετρακίνητες και προσθιοκίνητες εκδόσεις.
Πάντως, στην Ελλάδα θα εισαχθούν και οι δύο εκδόσεις, λόγω της ιδιαιτερότητας που έχει η χώρα μας με τη φορολογία.
Έχουμε και λέμε λοιπόν, αναφορικά με τις εκδόσεις.
Η υβριδική έκδοση, είναι πράγματι ιδιαίτερα αξιόλογη. Το νέο 2.5 lt μοτέρ βενζίνης, στην προσθιοκίνητη έκδοση με τη νέα μπαταρία τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα, ώστε να μην περιορίζει τον χώρο αποθήκευσης, αποδίδει 218 ίππους και επιταχύνει σε 8,4 δευτ. Σε συνδυασμό με το CVT κιβώτιο, συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων, λειτουργεί αποδοτικά και μάλιστα κατάφερα να έχω κατανάλωση 5,3 λίτρα στα 100 χλμ. Θα ήθελα, πάντως, λιγότερο θόρυβο από τον κινητήρα στην πίεση για να ανέβει στροφές, όμως ο μέσος οδηγός δεν θα ενοχληθεί από αυτό το γεγονός. Ένα ακόμη σημείο που διαπίστωσα, είναι η ποιότητα κύλισης, με θορύβους ανύπαρκτους στην καμπίνα, αλλά οι δρόμοι στη Βαρκελώνη είναι υποδειγματικοί. Εξαιρετικό και το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι. Πολύ άμεσο και ακριβές.
Στην τετρακίνητη υβριδική έκδοση, έχουμε την ιδιαιτερότητα της ύπαρξης του ηλεκτρικού μοτέρ στον πίσω άξονα, που μεταφέρει την κίνηση στους πίσω τροχούς. Το ίδιο, 2.5 lt μοτέρ, αποδίδει σε αυτή την έκδοση 222 ίππους και συνδυαζόμενο με τον ίδιο CVT κιβώτιο, έχει καλύτερη επιτάχυνση, στα 8.1 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα, ενώ πετύχαμε μέση κατανάλωση 7,2 λίτρα στα 100 χλμ. Ιδιαίτερα ενθαρρυντικό νούμερο, δεδομένου και του κυβισμού του αυτοκινήτου, αλλά και της τετρακίνησης.
Με το νέο RAV4, μπορείς να κινηθείς και εκτός δρόμου, είτε είναι δικίνητο είτε είναι τετρακίνητο. Όμως στα πολύ δύσκολα, η τετρακίνηση θα σε βγάλει… παλικάρι και όταν την συνδυάσεις πατώντας τον διακόπτη Trail Mode, που μπλοκάρει τον τροχό που σπινάρει, δίνοντας ροπή στους άλλους, τότε δεν σταματάς πουθενά.
Επίσης, σε σύγκριση με την σημερινή τετρακίνητη έκδοση, η νέα δίνει 30% περισσότερη ροπή στον πίσω άξονα, μεταφέροντας πάνω από 80% ροπής πίσω. Ουσιαστικά, μειώθηκε η ροπή μπροστά.
Στον τομέα της πέδησης, βοηθούν τα μεγαλύτερα φρένα, ενώ το πλήρες σύστημα ενεργητικής ασφάλειας Toyota Safety Sense, φέρει τη νέας γενιάς κάμερα που και τη νύχτα αναγνωρίζει πεζούς και ποδηλάτες, φρενάροντας και ανικητοποιώντας το όχημα, ώστε να αποφευχθεί τραυματισμός. Προστέθηκε δε και πλήρης γκάμα συστήματος ACC, που ρυθμίζει την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, ανάλογα την ταχύτητα, αλλά σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει αυτόνομη οδήγηση.
Το νέο RAC4 θα λανσαριστεί εντός του Φεβρουαρίου στην Ελλάδα, με τις τιμές να προσδιορίζονται κοντά στις 27.700 ευρώ για την προσθιοκίνητη, δίλιτρη έκδοση και κοντά στα 35.000 ευρώ για την αντίστοιχη προσθιοκίνητη 2.5 lt έκδοση, μια τιμή πολύ πιο φθηνή από την σημερινή έκδοση.

Νέα δεδομένα από το ολοκαίνουργιο Toyota RAV4

Νέα δεδομένα από το ολοκαίνουργιο Toyota RAV4

Νέα δεδομένα από το ολοκαίνουργιο Toyota RAV4

Νέα δεδομένα από το ολοκαίνουργιο Toyota RAV4

Νέα δεδομένα από το ολοκαίνουργιο Toyota RAV4

Νέα δεδομένα από το ολοκαίνουργιο Toyota RAV4

Νέα δεδομένα από το ολοκαίνουργιο Toyota RAV4

Νέα δεδομένα από το ολοκαίνουργιο Toyota RAV4

Νέα δεδομένα από το ολοκαίνουργιο Toyota RAV4

Νέα δεδομένα από το ολοκαίνουργιο Toyota RAV4

Νέα δεδομένα από το ολοκαίνουργιο Toyota RAV4

Νέα δεδομένα από το ολοκαίνουργιο Toyota RAV4

Νέα δεδομένα από το ολοκαίνουργιο Toyota RAV4

Νέα δεδομένα από το ολοκαίνουργιο Toyota RAV4

Νέα δεδομένα από το ολοκαίνουργιο Toyota RAV4

Νέα δεδομένα από το ολοκαίνουργιο Toyota RAV4