Ημερομηνία Δημοσίευσης 07/10/2019  07:43
 
 

Το μοτέρ που χρειαζόταν το Mazda 3

Το μοτέρ που χρειαζόταν το Mazda 3
Το μοτέρ που χρειαζόταν το Mazda 3
Α

ποστολή στη Σόφια: Δημήτρης Μπαλής
Στην εποχή της turbo και του downsizing, δηλαδή της υπερτροφοδότησης και της μείωσης του κυβισμού των κινητήρων, επιτυγχάνοντας χαμηλή κατανάλωση και ρύπους και ταυτόχρονα υψηλή ισχύ, η Mazda έχει τη δική της θεώρηση στα πράγματα. Κι αυτό είναι που τη διαφοροποιεί –προς το παρόν- από τους υπόλοιπους κατασκευαστές οχημάτων, καθώς η ιαπωνική μάρκα επιμένει στα ατμοσφαιρικά μοτέρ, μεσαίου και μεγάλου κυβισμού, επιχειρώντας –από την πλευρά της- την ιδανική ισορροπία μεταξύ επιδόσεων και κατανάλωσης. Παράλληλα, σε λίγες ημέρες θα παρουσιάσει το πρώτο της ηλεκτρικό μοντέλο, σε πρωτότυπη εκδοχή, ενώ ήδη ασχολείται και με την υβριδική τεχνολογία, αλλά και με την συνδεσιμότητα.
Προ ημερών, γράψαμε ότι η Mazda έφερε στην Ελλάδα το νέο Mazda 3 με κινητήρα βενζίνης Skyactiv-G, ατμοσφαιρικό βέβαια, 1.5 lt ισχύος 120 hp. Το μεσαίου κυβισμού μοτέρ, ουσιαστικά καταργεί το υπάρχον δίλιτρο μοτέρ βενζίνης με τους 122 ίππους, διότι δεν έχει λόγο ύπαρξης, ενώ παραμένει στη γκάμα η έκδοση πετρελαίου 1.8 lt – 116 hp.
Ωστόσο, η Mazda δούλευε από καιρό στην ανάπτυξη μιας νέας γενιάς κινητήρων, πάντα ατμοσφαιρικών μέχρι να δούμε αν θα επιχειρήσει κι αυτή να μπει στην υπερτροφοδότηση. Στη Σόφια της Βουλγαρίας, όπου πήγαμε για την παρουσίαση του νέου κινητήρα Skyactiv-X 2.0 lt, είχαμε την ευκαιρία να τον δοκιμάσουμε στο Mazda 3, αφού προηγουμένως μάθαμε αρκετά για τη δουλειά που έκαναν οι μηχανικοί.
DAVIDLFSMITH
Είναι η πρώτη βενζινοκίνητη μονάδα παραγωγής στον κόσμο που αξιοποιεί τα οφέλη από την ανάφλεξη συμπίεσης των πετρελαιοκίνητων μονάδων. Η νέα γενιά Skyactiv-X, αντιπροσωπεύει το δεύτερο βήμα της Mazda προς την κατεύθυνση της ανάπτυξης της ιδανικής μηχανής εσωτερικής καύσης. Το Skyactiv-X διαθέτει την ριζοσπαστική τεχνολογία που επιτρέπει στον κινητήρα να εναλλάσσει άψογα μεταξύ της συμβατικής ανάφλεξης με σπινθήρα και της ανάφλεξης με συμπίεση, χρησιμοποιώντας σπινθήρα για να ενεργοποιήσει και τους δύο τύπους καύσης με διάφορους τρόπους.Δεν χρειάζεται να σας μπλέξουμε με τεχνικά και μηχανολογικά θέματα, που ούτως ή άλλως δεν ενδιαφέρουν το ευρύ κοινό. Αυτό που ενδιαφέρει, πάντως, είναι πώς λειτουργεί το μοτέρ, πώς αποδίδει και τι καταναλώνει.
Από αυτά που διαπιστώσαμε, είναι ότι συνδυάζει την υψηλή απόδοση των βενζινοκινητήρων με την υψηλή ροπή ενός πετρελαιοκινητήρα, και ταυτόχρονα τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου σε συνδυασμό με τις χαμηλές εκπομπές ρύπων, διοξειδίων του άνθρακα (CO2) και μονοξειδίων του αζώτου (NOX).Ετσι, το νέο Mazda3 με τον κινητήρα Skyactiv-X 2.0 lt, αποδίδει 180 ίππους στις 6.000 σ.α.λ., με μέγιστη ροπή 224 Nm στις 3.000 σ.α.λ. Το μοτέρ πληρεί τις εκπομπές ρύπων Euro 6d, και με τις νέες προδιαγραφές μετρήσεων κατανάλωσης και ρύπων (WLTP), σε πραγματικές συνθήκες κίνησης, εργοστασιακά η μέση κατανάλωση καυσίμου κυμαίνεται μεταξύ 6,9 και 5,4 λίτρων / 100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 μεταξύ 157 και 122 γρ./χλμ.
Το μοτέρ συνδυάζεται με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο Skyactiv-MT ή 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο Skyactiv-Drive (6AT), μεταφέροντας την κίνηση στον μπροστινό άξονα στις hatchback και sedan εκδόσεις, ενώ το hatchback διατίθενται προαιρετικά και με σύστημα τετρακίνησης i-Activ drive-all-wheel-drive (AWD) της Mazda.
DAVIDLFSMITH
Τώρα, στην πράξη, οδηγώντας για πολλά χιλιόμετρα πέριξ της Σόφιας, αλλά και μέσα στην πόλη, προκειμένου να έχει πλήρη εικόνα, καταγράψαμε μέση κατανάλωση κοντά στα 6,3 λίτρα στα 100 χλμ. Βέβαια, σε ορισμένες περιπτώσεις κινηθήκαμε γρήγορα στον επαρχιακό δρόμο. Αν οδηγούσαμε πιο συγκρατημένα, ενδεχομένως να έπεφτε η κατανάλωση και κάτω από τα 6 λίτρα, ώστε να φθάσουμε στα εργοστασιακά νούμερα.
Επίσης, αξίζει να σημειώσω την εξαιρετική ποιότητα κύλισης. Ελάχιστοι θόρυβοι περνούν στην καμπίνα από τον δρόμο, η ανάρτηση συμπεριφέρεται υποδειγματικά, αν και έχει απλή ανάρτηση πίσω με δέσμη στρέψεις και όχι πολλαπλούς συνδέσμους, το τιμόνι είναι ακριβές και εν γένει αυτό το μοτέρ χρειαζόταν στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο (θα μπει και στα υπόλοιπα), διότι πραγματικά το προηγούμενο δίλιτρο μοτέρ, απλά δεν «τραβούσε».
Θεωρώ, ότι όσοι δεν έχουν προκατάληψη με τα πολλά κυβικά, θα εκτιμήσουν το νέο μοτέρ στο Mazda 3, το οποίο θα λανσαριστεί περί τα τέλη Οκτωβρίου στην Ελλάδα.
Οσον αφορά αυτό καθεαυτό το Mazda 3, πραγματικά είναι ένα πολύ ενδιαφέρον από πολλές πλευρές αυτοκίνητο. Ομορφο, σχεδιαστικά, ειδικά στην 5θυρη έκδοση hatchback και με αυτό το κόκκινο χρώμα, προσελκύει τα βλέμματα. Πέραν αυτού, και η καμπίνα είναι υψηλής αισθητικής με μαλακά υλικά και καλές ταπετσαρίες ή και δέρμα παντού. Εντάξει, αρκετά σκουρόχρωμη η καμπίνα, όμως τους Ιάπωνες του ξέρουμε: δεν παίζουν με χρώματα που προσθέτουν σε σπορτίφ ύφος. Πάντως, μου αρέσει η μίνιμαλ κατάσταση στα χειριστήρια, που αφήνει ελεύθερο το μάτι.
Σε χώρους, πράγματι διαθέτει αρκετούς για τους επιβάτες με το μεταξόνιο στα 2,725 μέτρα, σε ένα αμάξωμα μήκους 4,459 μ. (το 5θυρο), ενώ πλούσιος είναι και ο χώρος των αποσκευών.
Εν αναμονή, λοιπόν, για την άφιξη του Mazda 3 με το νέο δίλιτρο, ισχυρό μοτέρ βενζίνης…
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΑΛΗΣ

Το μοτέρ που χρειαζόταν το Mazda 3

Το μοτέρ που χρειαζόταν το Mazda 3

Το μοτέρ που χρειαζόταν το Mazda 3

Το μοτέρ που χρειαζόταν το Mazda 3

Το μοτέρ που χρειαζόταν το Mazda 3

Το μοτέρ που χρειαζόταν το Mazda 3

Το μοτέρ που χρειαζόταν το Mazda 3

Το μοτέρ που χρειαζόταν το Mazda 3

Το μοτέρ που χρειαζόταν το Mazda 3

Το μοτέρ που χρειαζόταν το Mazda 3

Το μοτέρ που χρειαζόταν το Mazda 3

Το μοτέρ που χρειαζόταν το Mazda 3

Το μοτέρ που χρειαζόταν το Mazda 3