Ημερομηνία Δημοσίευσης 27/01/2020  09:30
 
 

Εκπτώσεις: Καταναλωτική "κόπωση" βλέπουν οι έμποροι

Εκπτώσεις Καταναλωτική κόπωση βλέπουν οι έμποροι
Εκπτώσεις Καταναλωτική κόπωση βλέπουν οι έμποροι
Α

νησυχητικά για την περίοδο των εκπτώσεων και όχι μόνο  είναι τα στοιχεία της έρευνας του Π.Ε.Σ.Α, η οποία διεξήχθη από το τμήμα μελετών του Ε.Β.Ε.Π. σε συνεργασία με την Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων Αττικής, όμορων νομών και νήσων και του Ε.Σ.Π., για το διάστημα, από την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων μέχρι σήμερα, όπου και διαφαίνεται μία έντονη «καταναλωτική κόπωση». Σύμφωνα με τα στοιχεία από 13 Εμπορικούς Συλλόγους και 30 επιχειρήσεις, η εικόνα στα περισσότερα εμπορικά καταστήματα λιανικής της Αττικής, τις δύο πρώτες εβδομάδες από την επίσημη έναρξη των τακτικών χειμερινών εκπτώσεων, που παραδοσιακά καταγράφεται η μεγαλύτερη κίνηση, είναι μάλλον απογοητευτική. Στις αγορές της Αττικής παρατηρείται πως, μετά την απαιτητική περίοδο της εορταστικής αγοράς και όσα «market events» προηγήθηκαν, οι καταναλωτές δείχνουν «χορτασμένοι» από την «Black Friday» και την «Cyber Monday», τις συνεχείς προσφορές και το δεκαπενθήμερο των ενδιάμεσων εκπτώσεων του Νοεμβρίου, με αποτέλεσμα να μην «συγκινούνται» ιδιαιτέρως από τις τακτικές εκπτώσεις. Βεβαίως, κανένας δεν παραβλέπει το γεγονός ότι εξακολουθεί να υφίσταται πίεση ο οικογενειακός προϋπολογισμός.
Ο Πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π. & Π.Ε.Σ.Α., Β. Κορκίδης, μετέφερε με επιστολή του στον Γενικό Γραμματέα Εμπορίου, Π. Σταμπουλίδη, το μήνυμα της μίνι έρευνας και το αίτημα της πλειοψηφίας των εμπόρων στην Αττική για κατάργηση των ενδιάμεσων εκπτώσεων, προτείνοντας μάλιστα ως ισοδύναμο μέτρο την παράταση κατά μία εβδομάδα στην διάρκεια των τακτικών εκπτωτικών περιόδων. Συγκεκριμένα, προτείνεται οι χειμερινές εκπτώσεις να ξεκινούν αμέσως μετά την λήξη της εορταστικής περιόδου, δηλαδή την 1η Δευτέρα του Ιανουαρίου, αντί της 2ης Δευτέρας, που ισχύει σήμερα και αντίστοιχα οι θερινές εκπτώσεις να επεκταθούν στην πρώτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου, αντί του συνήθους 10ήμερου των προσφορών που ακολουθεί τις θερινές εκπτώσεις από την συντριπτική πλειοψηφία των εμπορικών επιχειρήσεων.
Από τους 13 Εμπορικούς Συλλόγους της Αττικής οι 8 λένε «ναι» στη παραπάνω πρόταση, οι 2 λένε «όχι» και οι 3 λένε να καταργηθούν οι ενδιάμεσες, χωρίς αλλαγές στην έναρξη και λήξη των τακτικών εκπτώσεων. Από τις 30 εμπορικές επιχειρήσεις του Λεκανοπεδίου οι 20 λένε «ναι» σε έναν τέτοιο συνδυασμό, οι 9 λένε «ναι» στη κατάργηση των ενδιάμεσων και «όχι» στην επέκταση των τακτικών, ενώ μόνο μία επιχείρηση απάντησε πως θέλει να παραμείνουν οι ενδιάμεσες εκπτώσεις.
Η πληροφόρηση που προκύπτει από τους 13 εμπορικούς συλλόγους της Αττικής είναι ενδιαφέρουσα, αφού οι 8 δήλωσαν στην αγορά τους χειρότερο τζίρο από πέρυσι τις δύο πρώτες εβδομάδες των εκπτώσεων, οι 4 στα ίδια επίπεδα και μόνο ένας καλύτερα. Από τις 30
εμπορικές επιχειρήσεις της Αττικής οι 12 κινήθηκαν στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, οι 2 καλύτερα με άνοδο 5-10% και οι 16 χειρότερα με πτώση 2-20%. Για τη συνέχεια των εκπτώσεων οι 10 εμπορικοί σύλλογοι προβλέπουν χειρότερη πορεία και οι 3 ότι θα κινηθούν καλύτερα ή έστω στα ίδια επίπεδα. Από τις 30 επιχειρήσεις οι 14 είναι απαισιόδοξες για την πορεία των εκπτώσεων, οι 6 αισιόδοξες ότι θα πάνε καλύτερα και οι 10 εκτιμούν ότι οι χειμερινές εκπτώσεις θα ολοκληρωθούν τελικά με τις πωλήσεις τους στα ίδια επίπεδα.
Όσον αφορά στις επιλογές των καταναλωτών τις πρώτες ημέρες των εκπτώσεων, ο εμπορικός κόσμος διαπιστώνει ότι, οι περισσότεροι καταναλωτές περιμένουν την περίοδο των εκπτώσεων, για να αποκτήσουν «επώνυμες» φίρμες ένδυσης, υπόδησης, καλλυντικών και άλλων ηλεκτρικών-ηλεκτρονικών ειδών. Αυτό φάνηκε και φέτος, στη διάρκεια των δύο πρώτων εβδομάδων των εκπτώσεων, όπου οι καταναλωτές αναζήτησαν εκπτώσεις πάνω από 50% στις ακριβές φίρμες και μάρκες. Μάλιστα, φέτος, ίσως για πρώτη φορά, καταγράφηκε ένας διακριτός διαχωρισμός ανάμεσα στον κλάδο της ένδυσης και της υπόδησης, καθώς, όπως διαπιστώνεται, στην κατηγορία ένδυση-υπόδηση, τόσο στην προτίμηση όσο και στις αποδείξεις, οι αγορές παπουτσιών, είναι αισθητά μικρότερες σε σχέση με αυτές για ρούχα.
Την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων, στις 19/1/20, τα περισσότερα καταστήματα στις περισσότερες αγορές της Αττικής λειτούργησαν. Συγκεκριμένα 9 εμπορικοί σύλλογοι δήλωσαν πως το 100% ήταν ανοικτά τα εμπορικά, 3 σύλλογοι ότι ήταν το 50% ανοικτά και μόνο ένας ότι ήταν κλειστή όλη η αγορά. Από τα 30 εμπορικά καταστήματα μόνο τα 4 ήταν κλειστά την συγκεκριμένη Κυριακή. Όμως, από τα 26 ανοικτά καταστήματα, μόνο τα 2 κινήθηκαν θετικά, 5 στα ίδια επίπεδα με πέρυσι και τα 19 αρνητικά. Όλα αυτά βεβαίως συμβαίνουν, όταν με υπουργική απόφαση επιτρέπεται πλέον να ανοίγουν 32 Κυριακές το χρόνο τα καταστήματα στα όρια των Δήμων που βρίσκονται σε τουριστικές περιοχές και πλησίον των αεροδρομίων, αρχής γενομένης με το εκπτωτικό χωριό και το εμπορικό κέντρο των Σπάτων, προς προβληματισμό των μικρομεσαίων εμπόρων λιανικής στην Αττική.


Warning: getimagesize(https://www.oneman.gr/keimena/men_s_only/mpales/article5674769.ece/ALTERNATES/w460/kobe.jpg): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /var/www/clients/client0/web2/web/common/common.php on line 187

Warning: getimagesize(https://www.oneman.gr/keimena/diabasma/article5168668.ece/ALTERNATES/w460/auswits.jpeg): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /var/www/clients/client0/web2/web/common/common.php on line 187

Warning: getimagesize(https://www.oneman.gr/24media-network/article5673350.ece/ALTERNATES/w460/unnamed-1-1065x710.jpg): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 404 Not Found in /var/www/clients/client0/web2/web/common/common.php on line 187

Εκπτώσεις Καταναλωτική κόπωση βλέπουν οι έμποροι

Εκπτώσεις Καταναλωτική κόπωση βλέπουν οι έμποροι

Εκπτώσεις Καταναλωτική κόπωση βλέπουν οι έμποροι

Εκπτώσεις Καταναλωτική κόπωση βλέπουν οι έμποροι

Εκπτώσεις Καταναλωτική κόπωση βλέπουν οι έμποροι

Εκπτώσεις Καταναλωτική κόπωση βλέπουν οι έμποροι

Εκπτώσεις Καταναλωτική κόπωση βλέπουν οι έμποροι

Εκπτώσεις Καταναλωτική κόπωση βλέπουν οι έμποροι

Εκπτώσεις Καταναλωτική κόπωση βλέπουν οι έμποροι

Εκπτώσεις Καταναλωτική κόπωση βλέπουν οι έμποροι

Εκπτώσεις Καταναλωτική κόπωση βλέπουν οι έμποροι

Εκπτώσεις Καταναλωτική κόπωση βλέπουν οι έμποροι